Autor, Redaktor: N.J. Millichamp, J. Dziezyc, Z. Kiełbowicz

Wrocław 2007, wyd. 1 polskie, format 200 x 280, objętość 240 str., oprawa twarda
Bardzo szybki rozwój nauk medycznych oraz wielki postęp w diagnostyce i leczeniu schorzeń narządu wzroku u zwierząt stwarzają konieczność publikowania i prezentowania nowoczesnej wiedzy z zakresu okulistyki weterynaryjnej.
W podręczniku umieszczono ponad 800 doskonałej jakości zdjęć różnych patologii gałki ocznej i jej przydatków. Każdą część poprzedzono krótkim omówieniem zmian chorobowych i schematycznym szkicem obrazującym mechanizmy zmian anatomopatologicznych w błonie zewnętrznej, środkowej i wewnętrznej gałki ocznej. Jest to bardzo pomocne dla lekarzy weterynarii chcących zrozumieć problemy diagnostyki różnicowej chorób dziedzicznych dna oka u psów i kotów.
Wartość publikacji podnosi ukazanie prawidłowych obrazów dna oczu u małych zwierząt, istotnie różniących się między sobą nie tylko w obrębie gatunku i rasy, ale również osobniczo. Jest to przyczyną dużych problemów diagnostycznych dla lekarza klinicysty, który, badając narząd wzroku, może mieć wątpliwości, czy dane schorzenie jest związane z nieprawidłową przemianą materii, parazytozą, chorobą o etiologii genetycznej, infekcyjnej czy pourazowej. Bardzo duża liczba ilustracji ukazujących choroby dna oczu u psów i kotów, z krótką ich charakterystyką i proponowanym leczeniem, będzie pomocna w poszerzaniu wiedzy teoretycznej i praktycznej studentów, lekarzy weterynarii i słuchaczy podyplomowych studiów specjalizacyjnych.

Powieka Spojówka Trzecia powieka Narząd łzowy Rogówka Twardówka Błona naczyniowa Soczewka Jaskra Ciało szkliste Siatkówka, naczyniówka, twardówka Nerw wzrokowy Oczodół

N.J. Millichamp, J. Dziezyc

978-83-60290-86-6